BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en leder som kan og vil:
Sætte fokus på borgerens ressourcer, ønsker og mål i løsningen af kerneopgaven?
Skabe følgeskab med en ledelsesstil præget af tillid, faglighed og nærvær?
Skubbe til dine lederkollegaers praksis ved at være en refleksiv og insisterende sparringspartner?
Så er det dig, vi står og mangler lige nu!
Vi søger en erfaren afdelingsleder på 37 timer med tiltrædelse pr. 1.12.2024
Postens Vejs kerneopgave: "Herre i eget hus – et liv i læring"
Om jobbet
Her er muligheden for ledelse i praksis med at bidrage til at gøre en forskel i udviklingen af det unikke pædagogiske tilbud til borgerne og af en eftertragtet arbejdsplads.
Derfor er det måske dig – hvis du er målrettet på Vejle kommunens ledelsesgrundlag, der består af fire værdier:
- skabe resultater
- spil hinanden gode
- tegn fremtiden
- du skal ville noget
Som afdelingsleder på Postens Vej får du ansvaret for 20 borgere og 28 medarbejdere. I afdelingen skal du sikre og udvikle kvaliteten af den pædagogiske og sundhedsfaglige indsats hos borgerne. Du skal understøtte fagligheden og samarbejdet hos medarbejderne og medvirke til det tværgående samarbejde med dine lederkollegaer og en række interne og eksterne samarbejdspartnere.
Den tidligere afdelingsleder fortæller:
"Efter 8 år på Postens Vej skal jeg nu noget andet. Som ny leder vil du møde en afdeling hvor arbejdsglæde og trivsel vægtes højt – både hos borgerne og medarbejderne. Afdelingen er kendetegnet ved dygtige medarbejdere som tager ansvar og handler og hvor din vigtigste ramme er at understøtte og motivere ind i det faglige og kollegiale samarbejde. Arbejdsopgaverne som leder spænder fra at være "pedel til sjælesorger" og alt det midt imellem, eller sagt på en anden måde et job med masse af udfordringer, gode stunder og mening".
Du har som afdelingsleder derfor erfaring med:
Faglig ledelse som bl.a. omfatter kvalitetssikring og understøttelse af det faglige arbejde som på Postens Vej bygger på LA2, KRAP, neuropædagogik, sansemototik og Alternativ Supplerende Kommunikation. Har du erfaring med VUM 2.0 med særligt fokus på borgernes håb og drømme, er det et ekstra plus i vores bog.
Personaleledelse som bl.a. omfatter en synlig og værdibaseret tilgang og evnen til at uddelegere ansvar ved at inddrage medarbejderne aktivt i opgaveløsning og beslutninger. Du trives i vekselvirkningen mellem MUS samtaler, individuelle sparringer, opfølgningsmøder, strategiske drøftelser og administrative opgaver i en meningsfuld og alsidig hverdag.
Personligt lederskab som bl.a. omfatter, at du kan være retningsskabende og samtidig nysgerrig, beslutsom og åben for feedback. Du skal kunne kommunikere og samarbejde med mange forskellige som fx pårørende, samarbejdspartnere og nære lederkollegaer. Det er derfor centralt, at du formulerer dig tydeligt mundtligt og skriftligt og forstår værdien af god dokumentationspraksis (vi bruger Nexus).
Vi tilbyder:
- et meningsfuldt og mangfoldigt lederjob
- onboardingforløb og mentor i opstartsperioden samt løbende ledersparring
- muligheden for at sætte dit præg på udviklingen af Postens Vej
- du bliver en del af et lederteam bestående af 5 afdelingslederkollega, en stedfortræder og en centerleder hvor vi i praksis har fokus på fællesskab i ledelse og ledelse i fællesskab
- hvis du har særlige kompetencer, du gerne vil sætte i spil, er vi åbne for en dialog
- en pædagogisk og/eller sundhedsfaglig uddannelse, gerne med videreuddannelse inden for ledelse eller ønske over tid om at tage en lederuddannelse
- ledererfaring indenfor faglighed og personaleledelse
- erfaring med at arbejde på døgnområdet med en for jobbet relevant målgruppe
- et stort hjerte for målgruppen
Postens Vej er et botilbud og Aktivitets- & Læringstilbud for voksne borgere med nedsat psykisk og fysisk funktionsevne og forskellige gennemgribende udviklingsforstyrrelser som f.eks. ADHD og autisme. Nogle borgere har omfattende udfordringer på baggrund af epilepsi.
Der bor 95 borgere og der er 4 aflastningspladser. Borgerne bor i 6 huse.
Bakkevænget er Aktivitets- & Læringstilbud for borgerne fra Postens Vej samt andre centre og hjemmeboende.
Tilbuddene ligger inden for gåafstand i den smukkeste natur.
Der er på Postens Vej samlet ansat ca. 225 medarbejdere. I ledelsen er vi 8 engagerede ledere med forskellige kompetencer, som vi gerne sætter i spil på tværs af Postens Vej.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med relevant faglig organisation efter aftalerne om ny løn.
Flere oplysninger
Du er velkommen til at ringe til Hanne P Frandsen centerleder mobil 22 84 18 26 eller mail hfsen@vejle.dk eller Lars Nielsen stedfortræder mobil 24 42 94 74 eller mail larhn@vejle.dk
Overvejer du, om der er er match?
Velkommen til kaffemøde og gåtur, hvor du kan få et indtryk af lederopgaven og livet på Postens Vej.
Du kan læse mere om os på Postens Vej samt få indblik i hverdagen på Facebook siderne: Postensvej og Postens Vej Faglighed & Kultur
Se også:
Mærk Meningen - Voksen Handicap
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist d. 21.10.2024
Første samtale forventes afholdt d. 24.10.24 – anden samtale forventes afholdt d. 29.10.2024
Hvis du går videre til 2. samtale, vil der være en samtale om din profil d. 25.10.24
Du må forberede dig på, at vi benytter cases i forbindelse med ansættelsen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=8a32f167)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, H.O. Wildenskovsvej, 7080 Børkop
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6123896