Afdelingsleder til Udviklingscentret De 2 Gårde, Afdeling Rønnevang 3

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Afdelingsleder med flair for samarbejde søges til Udviklingscentret De 2 Gårde

Grib chancen hos Vejle Kommunes Udviklingscenter De 2 Gårde som afdelingsleder på Rønnevang 3 og få en unik mulighed for at:

  • Være med til at lede en velfungerende afdeling med skønne borgere og kompetente medarbejdere – en afdeling, hvor nærledelse vægtes højt
  • Få en tæt relation til borgere og medarbejdere med fokus på det meningsfulde liv
  • Være en del af en ledergruppe, som værdsætter den konstruktive dialog, hvor der er højt til loftet og ledelse er noget, vi udfører i fællesskab
  • Udvikle dig som leder inden for vores ledelsesværdier: "Sig det, giv anerkendelse, brug de frie rammer, og spil hinanden gode"
 Om os
Udviklingscentret De 2 Gårde er et specialiseret tilbud, hvor der bor voksne med kognitive udviklingsforstyrrelser, som kan være kombineret med adfærdsproblemer, misbrug og psykiatriske overbygninger. Flere af borgerne er domfældte. De 2 Gårde består af seks afdelinger med i alt 73 boliger, samt aktivitets- og samværstilbud. Centrets afdelinger ligger fordelt på tre matrikler i Børkop/Brejning området.

Vi vil, at De 2 Gårde skal være et rart sted for alle! Vi vægter høj faglighed, pædagogik og anerkendende dialog som redskaber til at skabe et miljø med tryghed og tillid, samtidig med, at vi vægter personalets arbejdsmiljø højt.

Kerneopgaven ved De 2 Gårde er "at fremme et selvstændigt og meningsfuldt liv for den enkelte borger, hvor borgeren træffer sine egne valg, kan klare mest muligt selv og indgår i værdifulde fællesskaber".

Vi er i alt 168 fastansatte kolleger samt et større antal timelønnede vikarer.
 Om stillingen
Afdelingen Rønnevang 3, hvor vi søger en afdelingsleder, ligger på adressen Rønnevang 1, 7080 Børkop. Der er i alt 12 beboere, 21 fastansatte medarbejdere, samt flere vikarer.
11 af boligerne er oprettet efter ABL § 105 stk. 2. 1 bolig er oprettet efter SEL § 108.

I afdelingen er der en tværfaglig sammensat gruppe af kompetente personaler, som trives med en nærværende og dialogsøgende leder, der også kan stå fast.
En afdeling med humor og højt til loftet - "det må også gerne være sjovt at gå på arbejde".
 Afdelingsleder for Rønnevang 3, hvor vi søger en leder der:
  • er synlig, tydelig og nærværende
  • har overblik, men også blik for detaljer
  • er tillidsskabende og lydhør
  • kan arbejde systematisk og udstikke retningslinjer
  • er i stand til at stå fast, når situationen kræver det
  • kan reflektere og se ting/situationer fra forskellige vinkler
  • udstråler positiv energi og har et ressourcefokuseret blik
  • har en dialogbaseret og transparent ledelsesstil
  • har et robust etisk kompas målrettet i forhold til kerneopgaven
  • får arbejdsglæde af både fag-faglig ledelse og personaleledelse
  • er stærk i skriftlig dokumentation
  • vil være med til at fastholde og udvikle specialet i forhold til udviklingshæmmede med dobbeltdiagnoser
 Vi forventer:
  • at du er direkte, tydelig og inspirerer til følgeskab
  • at du kan veksle mellem forskellige ledelsesstile, når situationen kræver det
  • at du har respekt for forskellighed
  • at du som leder går forrest i arbejdet med at udvikle og fastholde en tillidsfuld kultur
  • at du formår at skabe struktur og overblik, samtidigt med, at du tør gå nye veje
  • at du har erfaring med at gå foran i forhold til at omsætte borgernes handleplaner til daglig praksis for den enkelte
  • at du kan samarbejde med myndighed i forskellige kommuner
  • at du er parat til at påtage dig den administrative ledelse af økonomi, personaleadministration og dokumentation af den faglige indsats
  • at du sammen med de øvrige 8 ledere har fokus på hele organisationen og deltager i opgaveløsning på tværs af afdelingerne
  • at du hver 9. uge har leder bagvagt. Dvs. at du uden for normal arbejdstid har en akuttelefon vagt for personalet i alle afdelinger
 Dine kompetencer og kvalifikationer:
  • du har interesse for, og erfaring med rollen som leder
  • du har en relevant faglig baggrund inden for området og kendskab til målgruppen
  • du kan lede den pædagogiske faglighed med øje for kompetencer, ressourcer og muligheder
  • du kan sikre høj faglighed i dokumentationsarbejdet, herunder arbejdet med borgernes handleplaner
  • du har pædagogisk indsigt og kan understøtte arbejdet med udvikling af den pædagogiske praksis
  • du er indstillet på og åben for supervision
  • du kan både udfordre og udvikle området sammen med lederkolleger og medarbejdere
 Vi tilbyder dig:
  • en spændende og meningsfyldt arbejdsplads, hvor du med din faglighed kan være med til at gøre en forskel for borgere med særlige behov. Vi har altid borgerne i centrum
  • en organisation med en høj faglighed på det specialiserede område. Vi prioriterer løbende faglig opkvalificering og udvikling af faglig praksis. Vi har et særligt fagligt fokus på LA2, KRAP, konflikthåndtering, neuropædagogik samt et kontinuerligt fokus på sundhedspædagogik
  • at blive en del af en ledergruppe med 7 afdelingsledere, stedfortræder for centerleder og en centerleder. En ledergruppe, der arbejder aktivt med at udvikle samarbejdet på tværs og anvende hinandens kompetencer, hvor vi alle deltager i fælles ledersupervision
  • en dagligdag med engagerede, dygtige og kompetente medarbejdere
  • en stilling, hvor du får mulighed for at bidrage med din viden og erfaring på tværs af handicapområdet
 Ansættelsesvilkår
Stillingen tiltrædes pr. 1. juni 2024 eller snarest herefter.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med relevant faglig organisation efter aftalerne om ny løn.
 Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte Stedfortræder Marie Haugaard, tlf. nr. 61 14 58 17 for yderligere oplysninger omkring stillingen.
 Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest torsdag den 11. april 2024, kl. 23.59

Vi forventer at afholde 1. samtale d. tirsdag den 16. april 2024 og 2. samtale fredag den 19. april 2024

Der vil blive udarbejdet personprofil og anvendt case i forbindelse med 2. samtale.
 Straffeattest
Vi indhenter udvidet offentlig straffeattest.
 Se også:
Du kan læse mere om os på: De 2 Gårde - Vejle Kommune eller:

Mærk Meningen - Voksen Handicap
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=f8176a76)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Rønnevang, 7080 Børkop

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021064

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet