Afdelingsleder med stedfortræderfunktion til Skansebakken

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Vil du være en del af Vejles mest innovative lederteam?

Siden 1. oktober 2023 har vi praktiseret funktionsledelse, og vi er således tyvstartet en smule, hvor de første skinner er lagt.

Det betyder, at vi har designet en ny måde at være leder på, hvor formålet er, at du er i overskud i dine handlinger og specialiseret i dine opgaver.

Vi har 2 ledelsesfunktioner:

  1. Den personalerettede lederfunktion for 2 afdelinger. Her har du primært ansvaret for at lede medarbejdere, udvikling, sikre fagligheden, skabe rammen til samarbejde og afholde alle typer af medarbejder samtaler og møder.
     
  2. Den anden lederfunktion har ansvaret for arbejdsplaner, flankeret af 2 planlæggere. Derudover har han ansvaret for stort set alle ledelsesorienterede administrative opgaver for hele centret, samt ledelse af nattevagter, aktivitetsmedarbejder, og køkken.

Du skal varetage den 1. funktion, personaleledelse med begrænsede administrative opgaver, og fokus på faglighed, udvikling, trivsel, og levering af ydelser til borgerne. Du skal også være stedfortræder for centerleder, hvor du får et ansvar og indsigt ind i maskinrummet, og bliver en del af den samlede centerledergruppe i Vejle Handicap.

Vores ledelsesfokus lige nu er at skabe gode vilkår for tværfagligt samarbejde, en fleksibel arbejdsplads, samt uddanne medarbejdere til pædagogiske aktiviteter. Vi har der ud over døbt 2024 til "faglighedens år", hvor du vil være med til at skabe rammen for at få fagligheden mere i spil, med bl.a. nye faglige netværk, og hvor vi også rent praktisk tager et nyt fagsystem i brug.

Skansebakken består at 4 afdelinger med plads til 45 fantastiske borgere med multiple handicaps. De har alle brug for høj grad af støtte og vejledning. Skansebakken har sit eget aktivitetscenter, hvor de fleste borgere er tilknyttet.

Det vil være en fordel at du har erfaring med det specialiserede område, gerne med mennesker med udviklingshæmning, og døgntilbud, det er dog ikke et krav. Vi forestiller os at du har en grunduddannelse som pædagog, eller muligvis sygeplejerske, eller lign.

Din ledelsesstil er præget af ordentlighed og anerkendelse, med blik for medinddragelse af pårørende og medarbejdere, i processerne.

Du skal vælge os fordi du vil noget med ledelse, og fordi du hos os får lov til at sætte den i spil. Du bliver en del af et erfarent og dedikeret lederteam, som har en uovertruffen optimisme i at se muligheder, også der hvor andre ikke har fundet dem. Lederteamet vil dele ledelse med dig, og således praktisere fælles ledelse, dersom vi har en gennemsigtighed, og åben ledelsespraksis i vores lederteam på 5 ledere, inklusiv leder af SFK
(sygeplejekonsulent ordning).

Du får også glæde af 28 motiverede og fagligt dygtige medarbejdere. En lærende organisation, hvor der er højt til loftet, og muligheder for at udfolde og udvikle potentialer.

Vi har pt. 8 faggrupper ansat: Pædagog, ergoterapeut, psykomotorisk terapeut, fysioterapeut, SSH, SSA,
SSA, omsorgsmedhjælper, sygeplejerske.

Opsummeret får du i denne funktion og stilling lov til at fordybe dig i udviklingsprocesser, ledelse af medarbejdere, med en tværfaglig profil, samt en mulighed for at være nærværende, og tilstede i ledelse af kerneopgaven.

Så måske er det dig, der bliver den nye leder af Bakken og Fjorden, samt stedfortræder for centerleder.
Stedfortræderrollen er ikke kun af navn, men rigtig meget af gavn. Her sidder du bl.a. med til møder med den øvrige ledelse fra Handicaps 6 centre, og er med til at ligge strategien for området.

Ansættelsesproceduren er, lige som så meget andet på Skansebakken, en anderledes proces. Vi indkalder til samtale den 25. januar, og den samlede tid til samtale, er berammet til at vare ca. 2 timer. Vi afvikler 2 samtaler på dagen.

For mere information kan du kontakte centerleder Kim Madsen-Röschmann kmima@vejle.dk 21592917.
Du er også meget velkommen til at besøge Skansebakken for en uformel snak, inden du sender din ansøgning.
 Ansøgningsfrist
21. januar 2024.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=31a0a8d8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, H.O. Wildenskovsvej, 7080 Børkop

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5967430

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet