Administrativ leder til Englystskolen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Vil du stå i spidsen for de administrative processer på en stor og udviklingsorienteret skole med mange muligheder? Har du lyst til at være med til at gøre en god skole endnu bedre i samarbejde med et engageret personale og ledelsesteam? Og brænder du for at understøtte skolens personale og ledelse ved at have ansvar for vores skoles drift?

På Englystskolen arbejder vi sammen med afsæt i værdien om forpligtende fællesskaber på en skole med høj faglighed og trivsel – både for elever, medarbejdere og ledelsen. Det betyder, at alle skolens professionelle hver dag samarbejder tæt om at gøre en positiv forskel for elevernes liv og hverdag. Vi tror på, at det er gennem deltagelse i mangfoldige fællesskaber og berigende læring, at den enkeltes potentialer findes og udvikles.
Med afsæt i vores kerneopgave, hvor fokus er på det enkelte barns trivsel, læring og dannelse, får du her hos os et spændende og fagligt udviklende ansvarsområde.
Er du interesseret og har lyst til at komme med på holdet, så læs videre.
 Om jobbet
På Englystskolen søger vi en dygtig og helhedsorienteret administrativ leder, der kan indgå i skolens øvrige ledelsesteam, som består af skoleleder, viceskoleleder og tre afdelingsledere. Som ledelsesteam gør vi hinanden gode ved, at vi aktivt bruger hinanden som sparringspartnere. Vi står gerne på mål for vores fælles beslutninger, og gennem teamlæring skaber vi sammen et refleksionsrum til vores professionelle ledelsesudvikling.

Du skal være med til at skabe resultater for børnenes læring og trivsel. Som leder af administrationen og skolens sekretariat tager du ansvar for helheden gennem tillid, åbenhed og dialog samt sikrer arbejdsglæde og faglig stolthed. Sekretariatet er en stabsfunktion til det pædagogiske ledelsesteam. Dit arbejde i samarbejde med de administrative skolesekretærer sikrer, at skolens drift og pædagogiske udvikling går hånd i hånd.

Vi søger en administrativ leder, der er stærk i sit håndværk: Økonomistyring, budgetlægning og planlægning af skoleåret, herunder skemalægning – og samtidig er motiveret for at have personaleansvar. Du vil således blive daglig leder for vores dygtige og engagerede kontorpersonale og skolens teknisk-serviceleder.

Som administrativ leder vil du være rygraden i skolens økonomistyring, budgetlægning og den følgende planlægning af skolens ressourceforbrug. Vi benytter os af et bredt udvalg af programmer, bl.a. Trio, KMD rollebaseret, SBsys og ØS-indsigt. Du vil indgå i et tæt samarbejde med skolens ledelsesteam og skolesekretærer om opgaverne.

Stillingen er på 37 timer og med tiltrædelse 1. marts 2024.
 Vi forventer, at du

  • Er fagligt dygtig ift. økonomistyring og har et godt administrativt overblik.
  • Har gode lederegenskaber og har en baggrund, der dokumenterer, at du kan varetage stillingen.
  • Er dygtig til skoleårets planlægning, skemalægning og fordeling af skolens ressourcer.
  • Kan arbejde selvstændigt og gerne vil være medskaber af en professionel og åben samarbejdskultur.
  • Har en systematisk tilgang til opgaveløsningen og følger alle opgaver til dørs.
  • Har gode kommunikative evner og har indføling med de mennesker, du omgås.
  • Har indsigt i, eller kan sætte dig ind i forskellige overenskomster og administrative retningslinjer.

Det er en fordel, hvis du har indsigt i offentlig forvaltning og skoleverdenen, lige som du er vant til at begå dig i en politisk ledet organisation.
 Vi tilbyder dig
En administrativ lederstilling på en god skole i en positiv udvikling, hvor alle er engagerede i at skabe den bedste skole for alle de børn og unge, der går på Englystskolen. Vi arbejder derfor med undervisning og pædagogik, der danner og uddanner vores elever til fremtidens samfund. Hver dag er vi engageret i at skabe læring og trivsel hos eleverne og for medarbejderne på arbejdspladsen, så Englystskolen fortsat er det bedste sted at være og lære! Her er skolens positive forældrekreds en vigtig samarbejdspartner i forhold til elevernes læring og trivsel.

På Englystskolen vil du blive en del af en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, humor og kollegialt samvær med medarbejderne. Du bliver desuden en del af Vejle Kommunes skolevæsen, hvor vi samarbejder om at skabe landets bedste skoler. Vi videndeler på tværs af skoler, og alle skolernes ledelser indgår i tværgående netværk, hvor vi lærer sammen, og hvor kompetenceudvikling er en naturlig del af vores arbejde.

Som administrativ leder bliver din centrale opgave naturligvis mangesidet – men særligt vigtigt er det at fremhæve, at vi arbejder som et team, og du vil aldrig føle, at du står alene med opgaven.

Endelig bliver du en del af Vejle Kommunes skoleledelsesgruppe. Her er der både faglig sparring, netværk og en supporterende forvaltning, hvor vi samarbejder tæt om den administrative drift og udvikling af vores fælles skolevæsen.

Vi ser frem til at byde dig velkommen i vores kollegiale og professionelle fællesskab og på hele skolen.
 Om os
Englystskolen er en stor veldrevet folkeskole med ca. 900 elever og 110 medarbejdere. Skolen er firesporet fra 0.-9. årgang og rummer også en centerafdeling for elever med socio-emotionelle vanskeligheder. Der er tilknyttet SFO til skolen med ca. 350 elever.
Skolen har gode fysiske rammer med idræts- og svømmehal. Læs mere på www.Englystskolen.aula.dk.
 Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny løn
 Ansøgningsfrist
Vi ønsker at modtage din ansøgning senest mandag 15. januar 2024, og vi afholder samtaler 22. og 29. januar 2024.
 Har du lyst til at vide mere?
Hvis du er nysgerrig på jobbet – og kan se dig selv i ovenstående, så kom gerne på besøg hos os til en uformel samtale før, du sender din ansøgning. Ring til skoleleder Merete Storgaard på 20 58 55 05.

Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med ansættelsen.
 Børne- og offentlig straffeattest
Vi indhenter børne- og offentlig straffeattest.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1a19eda8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Skolebakken, 7080 Børkop

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963897

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet